İtalya’da Gündeme Oturan Cips Reklamı! Rahibe Bunu Yapınca Ortalık Karıştı

İtalya’da bir manastırın içinde, rahibelerin ayine gitmek üzere olduklarını gören Başrahibe, mayasız ekmek hazırlamaya karar verir ancak ekmek stokları tükenmiştir. Paniğe kapılmadan parlak bir çözüm bulmak isteyen rahibe, kutsal ekmeği cipsle değiştirmeye karar verir. Bir rahibe öncülük ederek Amica Chips’in reklam videosundaki paketin üzerindeki sloganın da belirttiği gibi, lezzeti “ilahi olanı günlük hayata” getiren bu cipsleri deneyerek hoş bir sürprizle karşılaşır.

DİNE SAYGISIZLIK YARGILAMALARI

Odatv’de yer alan habere göre İtalyanca’da ‘cips’ kelimesi popüler argo dilde kadın cinsiyetini de ifade eder. Bu durum, “Dine küfür” suçlamalarına neden olmuştur. Eleştiriler diğer dinlerle de kıyaslanmıştır. Eski Ligue (aşırı sağcı) senatörü Simone Pillon ve eski ultra-Katolik milletvekili Mario Adinolfi, benzer çıkışlar yaparak tepkilerini dile getirmişlerdir.

AMİCA CHİPS’İN GEÇMİŞ ‘VUKUATLARI’

Markanın geçmişte de tartışmalara yol açan reklam kampanyaları bulunmaktadır. 2006 yılında Rocco Siffredi’nin kullanıldığı bir kampanya, benzer şekilde tepki çekmişti. Bu tür olaylar, şirketin itibarı üzerinde olumsuz etkiler bırakmıştır.

TV REKLAMLARI VE FARKLI YAKLAŞIMLAR

Reklam, sosyal medyada yayınlanırken, televizyonda farklı versiyonlarla karşımıza çıkmıştır. Kamu kanalları, daha ihtiyatlı bir yaklaşım sergileyerek reklamın içeriğini yumuşatmışlardır.

REKLAMIN TARTIŞMALI YÖNLERİ

Amica Chips’in reklamı, orijinal versiyonunda dinle ilişkilendirilen argo dil kullanımıyla tepkilere neden olmuştur. Eleştiriler, reklamın sınırları zorlayan ve tartışmalı bir içeriğe sahip olduğu yönündedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir